marți, 27 aprilie 2010

Oameni si fapte

 






Cand elevii mei nu pricep ,le explic inca odata,ma gandesc la diverse metode..seara cand ma culc si dimineata cand ma scol...si e vorba de lectii si atat...Altii insa dau cu piciorul cuvantului "datorie" chiar si atunci cand e vorba de sanatate,de viata...Merg cu mama la medici si ma uit cum privesc varsta ei ca pe cea mai rea boala,ma uit la ei cum numai interventia,relatia,ii face sa se apropie,sa gandeasca o fractiune de secunda...Eu sa zicem ca am ceva relatii,ceva bani dar cine nu are?
Zilele trecute mama si-a condus pe ultimul drum sora..Asa cum a putut a ajuns la Brasov,a fost alaturi de familia ei.A fost cea mai necajita dintre surorile mamei..O stiam bolnava de inima dar,am primit de la verisoara mea un email care mi-a starnit furia,neputinta...ura .Mi-am permis sa-l arat tuturor pentru ca poate fi povestea trista a fiecaruia dintre noi...
"Am fost aseara in camera 316 in care a murit mama acum 3 zile ,apoi am vb cu asistentii medicali din spitalul judetean Brasov care au internat-o pe mama si care i-au pus branula.
Stii cum le tremurau picioarele?
Ca la examen...
Si mi-au zis ca mama a murit de celulita:)))
 Si cand i-am intrebat unde au operat-o pe mama ca tata mi-a adus pijamalele pline cu cheaguri mari de sange, mi-au zis: Pai nu stiti ca atunci cand se pune branula, uite asa tasneste sangele[ si arata ca o fantana arteziana] si asa a pierdut ea sange.
Nu pot sa cred ca s-a putut intampla asa ceva.
N-avea celulita.
Sunt trista.
Si-au batut joc crezand ca sunt ignoranta, dar eram asa de trista ca nu puteam sa ii contrazic si oricum mama nu mai invie.
Dar sa tii minte ca mama a murit din cauza ca a pierdut fff mult sange prin branula pusa gresit de asist. med in acel spital in Brasov, iar apoi au ignorat-o si au lasat-o in balta de sange pana a venit tata care i-a adus banane, ochelari si pijamale curate[ a lasat-o pe mana asistentilor 3 ore. ATAT A LIPSIT DE LANGA EA!!!!]. Branula i-o pusese la mana si sangele ii curgea pe dedesubt si mama nu avea cum sa vada.
Si la 2:16am a murit ca pierduse prea mult sange.
Pai pt un caine cand pateste ceva, vine televiziunea, pompierii, tot globul se minuneaza ca salveaza oamenii un animal, iar aici in Brasov, pe mama mea au lasat-o moara cu zile in balta de sange, ca ei faceau altceva atatea ore lasand-o nesupravegheata seara, NU NOAPTEA!!!!
Daca tata n-ar fi plecat de langa ea, ar fi vazut ca branula din bratul ei era defecta si curgea din ea sange ca dintr-un porc.
Stii cum erau pijamalele pe care mi le-a adus acasa?
Ca de la macelarie si cu cheaguri mari de sange.
Avea 72 de ani mama mea. Nu s-a schimbat la fata deloc si nu s-a invinetit si nu s-a intarit[ ca toti mortii] pt ca nu avea sange, asa ca era alba si moale de tot.
Pt ei era un pacient care a decedat la ora 2:16am, dar pt mine era unica mama.
Sa nu te internezi niciodata in spitalul judetean Brasov, ca mori cu zile, bine?"
 
Oare cum pot dormi acei oameni?

8 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Doamne ...mi s-a intristat sufletul in mine.in timp ce-ti cite-am randurile. Cata nepasare si lipsa de devotament in serviciile medicale din Romania.
Condoleante pentru matusa ta.
Iar tie draga mea, o zi cu pace si senin in inima.

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Doamne cata nepasare...cata nestiinta!!!De ce trebuie sa fie asa????De ce suntem mai animale decat animalele!!!!
Condoleante si putere!!!!

Julie spunea...

Dumnezeu s-o odihneasca in pace! Pacat ca s-a stins asa... Condoleante intregii familii!

Simion Cristian spunea...

Dumnezeu s-o odihneasca! Doctorii aia vor plati pentru greselile lor... chiar int-o alta viata!

angi spunea...

Sincere condoleante!
Daca gresesti e una,dar daca nici macar nu te intereseaza ca ai gresit e crunt.Pacat ca sufere oameni nevinovati!

INCERTITUDINI spunea...

Este monstruos!


In urma cu cativa ani, sotul meu a fost bolnav. Am vazut cum se petrec lucrurile in spital.
Eram in capatul unui coridor. A fost adus un bolnav- nu l-am vazut, dar , din discutie, am inteles ca este varstnic. Il adusese fiul lui. Medicul care il ingrijea pe sotul meu( doar eu stiu de ce, nicidecum ,pentru ca asa ar fi trebuit), a fost solicitat.
A spus' du-l . domle, acasa. este batran. Sa moara in patul lui. M-am cutremurat, am vrut sa-l atatc, pur si simplu. M-am abtinut.
p.s. Are , nu o casa, un castel.

Cristian spunea...

Din pacate dorm foarte bine acei oameni pentru ca nu au constiinta. Pentru doctori nu suntem decat niste purtatori de bani, un venit. Juramantul lui Hipocrate nu are nici o valoare la noi in tara.
Condoleante!

elite spunea...

Dragii mei ,mi-as dori ca aceasta trista intamplare sa nu se mai repete niciodata,nimanui...Sa avem convingerea ca omul in halat alb este cel ce te salveaza cu stiinta lui si nu te omoara cu indiferenta lui...

http://vorbimromaneste.wordpress.com/