marți, 6 ianuarie 2009

Ora de dirigentie

Prima zi de munca a fost darnica cu mine. Mi-a oferit 8 ore de matematica, una de dirigentie si vrea 3 de bucatarie.Am stat intr-o relaxare continua....pana seara cand m-am uitat cu mare placere la "101 dalmatieni".
Ora de dirigentie este intotdeauna (atunci cand o fac) o mare provocare. Ma gandesc la teme legate de prezent, de viata cotidiana. Incerc sa-mi provoc elevii la o discutie cu ei , cu gandurile si sufletul lor. Pentru prima ora din acest an m-am gandit la tema "secvente din viata mea". Simplu: o foaie impartita in trei si trei intrebari:cum era viata mea in urma cu 5 ani?, cum este viata mea in prezent?, cum credeti ca va fi viata voastra peste 5 ani?"

Nu este prima data cand raman uimita de seriozitatea cu care ei abordeaza teme de acest fel. Se gandesc , scriu si cu o mare, foarte mare timiditate, citesc. Ideile ce se regasesc la un grup sunt scrise pe tabla. Astfel, in urma cu 5 ani am aflat ca le era mult mai usor la scoala, erau mai relaxati si..."aveam ambii parinti alaturi de mine".Acest raspuns m-a facut sa-mi dau seama ca ei au luat lucrurile in serios.Pe parcursul celor 5 ani au fost partasi la decese, divorturi, plecari in strainatate....Sub orice forma a fost plecarea unui parinte ei au perceput-o ca o parasire, ca un abandon.

Prezentul nu inseamna din pacate mai nimic. Doar stresul scolii, al tezelor....Nimic altceva

Viitorul in schimb are pentru unii din ei culori de roz. Multi vor sa devina conducatori auto(desi nu au masini),se gandesc la o prietena sau prieten si...la continurea studiilor.Toti se viseaza cu liceul terminat si asta e bine(chiar daca e greu ptr unii)

La sfarsitul orei am fost rugata sa raspund si eu la cele 3 intrebari...Dar asta la un alt post...

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si eu vreau sa stiu raspunsul tau la cele 3 intrebari.......

http://vorbimromaneste.wordpress.com/