marți, 3 martie 2009

Tranzitivitatea

Tranzitivitatea este o proprietate a unor relatii matematice.De exemplu, relatia de egalitate este tranzitiva pentru ca ,daca a=b si b= c,atunci si a=c. Ieri,in timp ce pregateam niste lucrari,ma gandeam ce s-ar intampla daca relatia de prietenie ar fi tranzitiva.Va imaginati?Eu sunt prieten cu tine, tu esti prieten cu el , atunci oligatoriu eu sunt prieten cu el.
Ce ar insemna acest lucru?Pai,pana la urma am fi toti prieteni.Oriunde ne-am intoarce am zari un umar pe care ne-am putea sprijini,un zambet ce ne-ar lumina fata,un sfat demn de luat in consideratie...Am fi o lume mai buna,mai pasnica,mai linistita...

Desigur aceasta este o simpla teorie,gandita la un ceas de noapte...O teorie irealizabila,imposibil de pus in practica.Nici macar relatia de amicitie nu poate fi tranzitiva dar prietenia...Deseori prietenia , ca si iubirea de altfel, implica doar un ...a si un b....Cand apare un...c deja ceva nu mai merge.

In speranta ca filozofelile mele nu v-au necajit, va doresc o zi frumoasa!

7 comentarii:

starsgates spunea...

Pe mine m-au bine dispus, nu m-au necăjit deloc, doar că mi-am adus aminte de expresia care sigur funcţionează:,, Duşmanul duşmanului meu, e prietenul meu,,.:)))

pescarusul argintiu spunea...

Prietenii adevarati sunt flori extrem de rare, tocmai de aceea trebuie sa-i pretuim si sa le incurajam prezenta in viata noastra.
Tranzitivitatea se aplica cu succes lucrurilor asemanatoare, cu proprietati similare, nu se prea verifica in cazul unicitatii oamenilor, decat in mod generic, pe tipologii.
Cand e vorba de specia atat de rara a prietenilor, notiunea amintita se retrage discret intre copertile manualelor :)
Se spune ca un prieten adevarat te accepta asa cum esti… dar spera la ceea ce ai putea sa fii…
Un prieten este cineva care te stie pe dinafara si inca-i mai place ce vede.
Cand prietenii sunt cei adevarati, ei reprezinta cel mai sigur lucru din lume.
Creativa si inspirata idee ai avut, Elite!
Nu vad de ce ar putea supara pe cineva, dimpotriva, e un indemn la reflectie si lasa loc generos pentru exceptii, in privinta aplicabilitatii tranzitivitatii umane, fie ea si la scara mica.
Eu deja am dibuit aici la tine trei prietene, care sunt toate prietene intre ele, indiferent cum le-am grupa ;)

Anonim spunea...

Mai iubita,am avut probleme cu mama,tu stii,de aia nu am mai raspuns aici....
De citit am citit tot,dar n-am mai avut timp de raspuns.....
Mi-a placut subiectul....mult....
Ce bine ar fi sa fim toti prieteni!!
Te pup si-ti doresc o zi minunata si....linistita...
Sa ai timp sa te pregatesti pentru.....maine...

Anonim spunea...

Deja STARS SI PESCARUSUL ARGINTIU sunt si prietenii mei!!!!!
Si LORI.....BINEINTELES!!!!!

Anonim spunea...

Draga Elite, ideea ta mi s-a parut foarte originala si geniala. Si iata ca in cazul nostru Teoria Tranzitivitatii functioneaza. Adica tu esti prietena cu Cristi, eu sunt prietena cu Cristi si acum avem sansa sa devenim si noi doua prietene (macar si virtuale). Putem visa impreuna la o lume mai buna, in care aceasta teorie sa functioneze din ce in ce mai bine. Sa fim optimiste!

O zi frumoasa va doresc si cat mai multe articole inspirate!

loristiuj spunea...

hmmm... eu nu mă pricep la mate...

dar cred că principul funcţionează... :-) aşa-s eu... mai optimistă :-))

elite spunea...

Stars si tu m-ai bine dispus cu "dusmanul dusmanului meu..."Suntem chit!
Pescarusule,tare frumos ai mai spus:"se retrage discret intre copertile cartilor"...adevarat si trist..
Danilica ,stai linistita.Eu oricum te stiu aproape.Sper sa fie totul Ok cu mama ta.
Julie, bun venit in lumea mea!Cand am scris, m-am gandit un pic si la tine,la noi.....recunosc
Lori, daca zici,atunci functioneaza!

http://vorbimromaneste.wordpress.com/