sâmbătă, 6 iulie 2013

Cine si de ce da spaga la examene?

  N-am facut niciodata un secret din faptul ca am invatat pentru orice examen cat am putut de mult, ca m-am pregatit asa cum am stiut eu mai bine, ca am dedicat pregatirii acestor examene mare parte a timpului meu. N-am facut un secret  nici din faptul ca, la un moment dat am suferit  enorm din cauza unora care au dat spaga si si-au batut joc de munca mea...M-am ridicat mereu si mi-am zis, muncesc mai mult, incerc din nou dar nu dau nimanui nimic.Trebuie sa reusesc pe fortele proprii.....Si cam asa au stat lucrurile pana in prezent!

  Scandalul de la examenele din acest an, a redeschis un subiect oarecum tabu dar care cuprinsese o mare parte a absolventilor....Cine se gandeste ca trebuie sa dea spaga? Un elev care nu este capabil sa ia o nota de trecere sau un elev care doreste o  nota foarte mare. In ambele cazuri spaga ar trebui sa acopere lipsa de pregatire, dezinteresul fata de scoala.
Daca scoala este atat de lipsita de importanta, daca se merge la scoala doar pentru a se prezenta moda in materie de vestimentatie sau masini atunci de ce sa mai conteze notele? Daca un copil are tot ce-si doreste : bani, masini, etc,etc...de ce mai are nevoie de o nota mare sau de un examen luat? Multi invata pentru a-si putea asigura mai tarziu painea cea de toate zilele....

Hotararea de a da spaga, apartine in mai mare masura parintelui decat elevului...ca si vina de altfel...Parintii care dau spaga s-au realizat si ei la randul lor tot cu spaga....altfel ar intelege cat de mult rau fac...Eu personal nu mi-as "ajuta"copilul sub nicio forma asa. Daca nu esti in stare sa iei singur bacul atunci cum ai sa poti fi un medic bun, un profesor bun, un avocat integru?

Un comentariu:

INCERTITUDINI spunea...

Sunt tristă, dragă Elite.
Că se dă și se primește șpagă în învățământ știam de multă vreme. Ca și tine, am simțit-o, cândva, pe propria-mi piele, când am luat notă foarte bună la concursul de ocupare a posturilor din oraș, dar..stupefacție, m-am trezit suplinitoare. Am dus o luptă grea, dar am învins.

Am văzut apoi, cum câțiva colegi „se târguiau ” cu elevii lor pentru note.
Am văzut , membră a unei comisii de examinare fiind, cum o tânără profesoară, președintă de comisie comitea niște chestii dubioase.
A trecut vremea, cr4edeam că lucrurile vor evolua ( înspre bine), mă crucesc de ce văd, îl aud și pe nepotul meu care zilele astea va fi admis la liceu,( m-am ocupat serios de el, are o medie mare, sper să fie admis acolo unde își dorește) că „merge„ șpaga pentru note mari..
Este rușinos ce s-a întâmplat..sper că vinovații, indiferent cine sunt ei și ce vârstă au, să-și primească sancțiunea meritată.
Caracatița trebuie învinsă.
Mult succes îți doresc, DOAMNĂ PROFESOARĂ!

http://vorbimromaneste.wordpress.com/