marți, 16 august 2011

Si tot pleaca......

   Sfarsitul de saptamana a fost o plimbare continua. Am fost la Rm.Sarat pentru a-i spune mamei, un "La multi ani!" life, cu tort si sampanie,gratare si spaghete Carbonera (cica sa slabesti).Duminica am schimbat ruta si ne-am intors prin Bacau, facand un popas de cateva ore la una din surorile sotului meu. Acolo am aflat noutatile...Am aflat cum nepoata mea preferata,arhitecta talentata a hotarat sa emigreze in Australia. Parintii imi povestesc tristi ca hotararea e luata...nimic nu-i mai poate intoarce...cu un sot inginer constructor si o fetita de un an, au ajuns la concluzia ca aici ptr ei soarele nu mai rasare.Un alt nepot,alsolvent de AC cu studiile facute in limba engleza,desi are aici un salariu bunicel,isi va lua sotia si vor pleca si ei in America....Aceeasi munca mult mai bine platita...acesta este raspunsul la intrebarea DE CE? Si,in fine, o alta  nepoata,proaspat absolventa de ISE,a ales Scotia.
Vestile au ajuns la mine toate in acelasi timp si mi s-a parut cam mult....Cine mai ramane acasa?Pe vremuri plecau tinerii de la sat la oras,acum isi parasesc tara fara sa priveasca inapoi.Sunt oameni capabili ,in educatia lor statul roman a investit dar nu va apuca sa culeaga roadele...
Cine sa-i opreasca pe acesti tineri? Vrea cineva acest lucru?

8 comentarii:

angi spunea...

Din pacate ai mare dreptate sa te intristeze aceste vesti.Pleaca pentru o lume mai buna.Cel putin asa cred ei acum.
Am un verisor,de varsta mamei,care a plecat din tara inca pe vremea lui Ceausescu.Anul acesta imi spune ca daca ar mai putea odata alege,ar ramane in tara.
Concluzia lui e ca dincolo muncesti pentru o masina mai performanta,o casa mai moderna,vacante exotice,de-ti sar capacele.Dupa 25 de ani isi da seama ca dorul de casa e mai mare decat orice,chiar daca familia lui e langa el,tot il napadeste acel dor.
Poate ai tai nepoti vor gandi altfel,dar nici acolo n-au cainii colaci in coada.Mult noroc tinerilor!

elite spunea...

Angi,sunt sigura ca sufletul lor va ramane acasa...Ca tot ce au trait pana acum,cu bune si rele,va ramane in mintea lor nealterat...Imi pare rau ca nu-i pot opri,ca nu le pot da contaargumente...nici eu,nici parintii lor,nici societatea...

Dana spunea...

Offff!poate acolo unde pleaca nu-i va fura nimeni haina de piele!!
stii tu ce zic!!!
O va urmari dorul..rau de tot!!!
Dar ce sa faci aici???

elite spunea...

Danilica oare si copii nostri vor fi nevoiti sa aleaga drumul strainatatii?

INCERTITUDINI spunea...

Bună!
Cum să-i oprească?
Fiul meu cel mic- astăzi bărbat în toată firea- este în M.B de 8 ani.
Peste câteva zile voi fi cu el!!!
Noroc și sănătate să aibă toți!!!

elite spunea...

Gina,drum bun! Sa te intorci sanatoasa !

DaiilyDaisyy07 spunea...

oricum fiecare are un blog , despre orice , asta nu inseamna ca trebuie sa o laudati pe ea ! :-w

DaiilyDaisyy07 spunea...

exagerati !

http://vorbimromaneste.wordpress.com/