duminică, 11 octombrie 2009

Copaci si...oameni,oameni si..copaci

Privesc pe fereastra la care toamna imi bate din ce in ce mai tare...Doreste sa-mi intre in casa,in suflet,aducandu-mi picaturi reci de ploaie,rafale de vant,mirosuri de fructe si legume...Imi place toamna...pentru mine e anotimpul care ma anunta ca...a mai trecut un an...
Privesc pe fereastra zecile de copaci din jurul blocului...
Unii au ramas deja goi si tristi.Doar covorul de frunze din jurul lor e marturie ca si ei,au fost candva frumosi
.
Altii,isi porta mandri auriile frunze.Parca si-ar spune"ce frumos am imbatranit!".Arar, vantul,in adierea sa,le mai fura cate o frunza..si inca una..dar,ei mai au si frunze si timp...
Putin mai departe,zaresc alti
copaci...verzi, nepasatori si trufasi. Pentru ei toamna inca nu a venit.Verdele lor sfideaza goliciunea celorlalti...se simt nemuritori...
Oare noi nu suntem asemeni lor,asemeni copacilor? Unii,garboviti de grija zilei de maine,de neputinta achitarii facturilor care se strang, luna de luna...Apasati de neputinta,mistuiti deseori de boli... Altii,au reusit sa imbatraneasca frumos...Isi poarta cu demnitatea parul grizonat,se respecta si ne cer respect... Si,in fine sunt si acei care reusesc sa incheie o luna fara datorii,fara grija locului de munca,care spera la un concediu de vis(pe care evident si-l pot permite).Printre ei sunt si cei care sufera ca au ramas" doar cu 12 mil de euro"...au tot ce le trebuie,par imuni la grijile celorlalti....
Oameni si copaci,copaci si oameni,prinsi in acest permanent ciclu al vietii...

9 comentarii:

Manole spunea...

Elite, nu.
Eu am respect fata de tine, tu ai 12 mil de euro?
Tu ma respecti pe mine, sinu am 12 mil de euro!
Cred ca in spatele ecranelor, facem parte amandoua, ca si altii, din categoria garbovitilor, sigur ca nu la fel, avem grijile, difierite ca dimesiuni, ceea ce per ansablu, chiar nu e important.
N-as vrea sa imbatransec "frumos" cu constiinta patata...doar ca sa am ce arata in exterior. Imunitatea lor, provine din caracterul lor.

Manole spunea...

diferite, dimensiuni, ansamblu, imbatranesc, scuze
Hait, inca nu m-am trezit! :D

starsgates spunea...

:)Sigur grijile le au cei mai mulţi, dar mai putem cred eu să îmbătrânim frumos.:)
O duminică plăcută, elite.

elite spunea...

Mestere ai dreptate,lumile noastre sunt aproape la fel.Facem parte din categoria celor multi,a celor ce reusesc sa se strecoare abil printre greutatile cotidiene(de orice fel).N emai pierdem ici colo cate o frunza...dar tot frumoase ramanem.


Stars,si eu mi-as dori acecst lucru..poate ne va iesi!

Simion cristian spunea...

ma ametit suma asta! nici nu stiu s-o transform in lei...vechi! de noi nici nu mai vorbesc! :))

Dana spunea...

M-ai terminat!!!!Cu apropierea asta.....tu undeva acolo...sigur esti si "profa" de romana..

elite spunea...

Simion aceasta este suma pe care o mai are fam Columbeanu dupa criza...

Danilica,mai stii?

INCERTITUDINI spunea...

Elite, eu iau partea frumoasa din eseu. Imi place toamna, nu pentru ca a mai trecut un an. Ci pentru ca imi rascoleste duios amintirile tuturor inceputurilor.
Constiinte? Fiecare cum simte. Si cat simte. Stii ceva?
Am ajuns de multa creme la o concluzie. Schimbarile sunt in forma. Esenta este, cred, genetica. Parca nu este inca omenirea prea tare la capitolul asta, din cate am auzit.
Bucura-te de dansul frunzelor. Eu ma bucur. Si de muzica, deseori trista, a lui octombrie. Este originala. Nu se contamineaza cu manele. Si nici cu insulte.
O saptamana frumoasa!

elite spunea...

Ai dreptate Gina!Sa privim cum zilele lui octombre curg linistite,sa ne bucuram de ele.

http://vorbimromaneste.wordpress.com/