joi, 15 octombrie 2009

De ceva vreme,nu foarte multa ce-i drept,am oarece probleme de comunicare cu clasa la care sunt diriginta.Mai exact,atunci cand eu vorbesc,incep si ei,fiecare cu fiecare...ba despre una,ba despre alta.Poate ca as intra si eu in vorba lor si nu m-as necaji deloc daca obiectul meu si oful lor nu ar fi matematica...Acea rumoare din spatele meu cand vorbesc despre plane,drepte in spatiu si alte minuni din astea,ma scoate din sarite.Degeaba incerc sa leg planele de peretii salii de clasa,dreptele de tot felul de bete...pur si simplu nu-i intereseaza nu vor...Recunosc nu mi s-a mai intamplat asa ceva...In ultima ora de mate,cand am lasat creta jos le-am spus:ora viitoare la dirigentie raspundem la intrebarea"de ce venim la scoala?Va rog sa va ganditi la acest lucru"si am iesit trista si dezamagita de mine,de ei...
Azi,am avut dirigentia.Unii isi facusera tema...aveau scrise pe hartii multe raspunsuri,altii chiar si-au inceput un caiet special de dirigentie.M-am gandit ca e bine...I-am provocat la discutie,scriind pe tabla raspunsurile lor...Venim la scoala pentru educatie,pentru a ne integra mai usor in societate,ptr a ne pregati ptr un servici mai bun,ptr a lega prietenii,ptr a ne etala hainele,telefoanele...acestea au fost cateva raspunsuri...sincere,spontane...Apoi,incet incet i-am adus la ce ma durea pe mine:atentia la ore.Le-am dat un chestionar cu diverse intrebari.Le-am cerut doua lucruri:sinceritate si seriozitate.Ei bine,astfel am aflat ca nu sunt atenti in primul rand ptr ca limbajul profesorului este prea greoi,ca nu mai vor sa scrie pagini intregi la fiecare ora,ca vor sa li se vorbeasca nu sa li se citeasca,ca au programul prea incarcat,ca au probleme in familie...La intrebarea la ce obiect sunt cei mai atenti doar 4 din 27 au raspuns mate si..au fost sinceri...
Ma uit la foile lor,incerc sa citesc printre randuri...incerc sa gasesc solutii.Daca incerc sa compar cu generatiile trecute,nu rezolv nimic.Poate si noi aveam aceleasi frustari dar ne lipsea curajul...V-am povestit toate acestea pentru ca,multi dintre voi au copii...Poate si ei gandesc si se comporta ca elevii mei...trebuie sa gasim impreuna solutii concrete,care sa ii ajute...

12 comentarii:

starsgates spunea...

Câtă dreptate ai elite!Şi profesorii de la clasa copiior mei se plâng de aceleşi lucru.
Sincer aceste generaţii sunt diferite faţă de generaţiile noastre tocmai pentru că au curajul de-ai înfrunta pe maturi, uneori cu răspunsuri pertinente.
Părerea mea este că trebuie schimbat modul de predare şi sigur aerisită programa.
Mi se pare mai greoaie decât atunci când eram noi de vârsta lor.

Dana spunea...

Ilenuca....ce sa zic??
Eu am stat o ora cu ai tai copii si ..tot asa...erau f agitati!!
Eu cred ca au probleme mari acasa,se confrunta cu probleme prea grave pentru varsta lor...
si e si varsta!!!hormonii!!!
Si vad si ei ca cei care au invatat mult la vremea lor au salarii de mizerie,vad greve,etc etc......
si-si pun intrebarea:de ce sa mai invat?

Simion Cristian spunea...

E simplu! Transmite-le mesajul tau, pe limba lor!

loristiuj spunea...

copiii au dreptate! noi vrem să se schimbe ei, iar noi să nu mişcăm un deget şi să rămânem cu orgoliul intact!

în ultima vreme mă tot gândesc la vorbele lui Gandhi: "Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume!"

Îmi pare rău că o spun, dar conţinuturile din educaţia românească sunt penibil de nefolositoare pe termen lung! :-(

Florentina spunea...

Este toamna si poate au inceput si ei sa simta nostalgia trecerii unui nou an si de asemenea si vremea ii prostdispune.Sau poate amintirea vacantei a fost accentuata de Sarbatorile Iasului. Eu cred ca se vor schimba in scurt timp.
Numai bine.

CORA spunea...

Elite! Grija mare! E adevarat ca opinia lor conteaza, dar nici cerintele tale nu ocupa un loc inferior! Trebuie sa gasesti calea perfecta prin care sa ii convingi ca anumite lucruri trebuie facute!

elite spunea...

Stars noi suntem intre copii si ...visele guvernantilor

Danilica,nu stiu de ce dar parca nu-mi vine sa le mai caut scuze.

Simion,nu-i chiar asa de simplu....


Lori,de acord.Tu ai fost prima careia i-am spus oful.Care e solutia?Eu trebuie sa-i pregatesc ptr niste examene,nu e loc doar de discutii...

elite spunea...

Bine ai revenit Florentina!Au trecut 5 saptamani de scoala,cata nostalgie...Deja se gandesc la Craciun...

Cora sunt de acord cu tine.Voi incerca.

pescarusul argintiu spunea...

Draga Elite, ai pus punctul pe inca un "i"!
Trebuie depasite problemele de comunicare care exista tot mai mult la nivel de relatii, frustrarile, orgoliile, fara sa scapam o clipa din vedere orientarea elevilor cu varste de adolescenti, cu o mana ferma spre ritmul sustinut al muncii, al studiului, al mobilizarii energiilor creatoare pe un fagas clar conturat, al decantarii cunostintelor.
Ma doare ca ti s-a intamplat acest fenomen tocmai cu clasa pe care o pastoresti responsabil si afectiv, cu mari resurse sufletesti.
Daca urmatoarea tema la dirigentie ar fi "Cat de receptiv/a reusesc sa fiu la disciplina predata de Doamna Diriginte? Acorda-ti note pentru atentie, interes si receptivitate."

elite spunea...

Pescarusule,voi incerca...ce altceva imi ramane de facut decat sa incerc pe orice cale sa-i ajut...Multumesc pentru ganduri si sfaturi!

INCERTITUDINI spunea...

Elite, intreband, vei primi tot felul de raspunsuri. Este complexa problema. Noi suntem fiinte complexe, copiii sunt universuri neexplorate. Vremurile s-au schimbat.
Pana la urma, problema nu se poate rezolva in totalitate, mai ales ca , niciodata scoala n-a fost pentru toti la fel.
Vin si eu cu un citat. Care-mi place. Este din Iorga" Schimbati scoala, veti schimba sufletele". Cred in esenta acestor vorbe.
Cred ca depinde de fiecare profesor, care se adreseaza unui microcoletiv. Daca fiecare ar sti sa se faca inteles in fata claselor lui, probabil ca lucrurile ar sta mult mai bine. Din nefericire sunt prea putini profesori, invatatori care simt sau reconosc ca sunt probleme. Pe care trebuie sa le rezolve.
Eu cred si voi crede totdeauna in VOCATIE!!!
Mult succes!

elite spunea...

Gina si eu cred in vocatie,in acel ceva ptr meseria aceasta de dascal.Fara ea,mi-ar fi foarte greu...

http://vorbimromaneste.wordpress.com/