duminică, 11 ianuarie 2009

Probabilitati

Nu vreau sa va tin un discurs academic despre teoria probabilitatilor.Departe de mine acest gand. Notiunea de probabilitate este prezenta in viata noastra mai mult decat ne imaginam...Elevii o intalnesc mai serios in clasa a VI si o percep ca pe un joc.."Probabilitatile sunt alea cu zarurile"...Dar oare viata nu e un joc?

Probabilitatea ca eu sa ajung studenta in Iasi era cam de 1/4.Sufletul meu alesese Brasovul dar, ironia sortii, 1988 a fost singurul an cand facultatea de matematica din Brasov nu a organizat admitere.Aveam acolo rude dragi dar, n-a fost sa fie. Bucurestiul era cel mai apropiat centru universitar de casa parinteasca dar, niciodata nu m-am gandit la el serios...Poate daca ar fi fost univ. Ovidius in Constanta , ma indreptam catre ea ...

Probabilitatea ca eu sa ajung cadru didactic a fost intotdeauna 1 (adica eveniment sigur). Nimeni nu s-a indoit ca voi urma aceasta cale...Jocurile copilariei au devenit realitate.

Probabilitatea ca tu, cititorule sa-mi lasi un semn al trecerii tale pe acest blog este de 1/2 ...dar probabilitatea ca mesajul tau sa ma bucure este 1.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Toata ziua am cautat sa vad ....ce ai mai scris.
F. curios,nu stiam ca te-ai fi dus la Brasov sa faci facultatea...
Aflu lucruri noi despre tine..
Si eu,care credeam ca stiu totul..

loristiuj spunea...

Ei, dar care era acum 20 de ani probabilitatea ca tu să ai blog??? Eeee???
Viaţa e cea mai tare teorie a probabilităţilor! :-)

P.S. Eu mă bucur că ai ales Iaşul şi să fii prof la noi la şcoală, altfel care era probabilitatea ca eu să te fi cunoscut şi să ne fi împrietenit???

http://vorbimromaneste.wordpress.com/