joi, 8 iulie 2010

Carti,multe carti...

   Am spus-o cred si cu alte ocazii ca timpul dedicat cititului niciodata nu mi-a ajuns.Cand eram eleva,mama considera ca invatatul e mai important decat cititul romanelor...In studentie cand veneam acasa,in vacanta,ma rugau sa stau cu ei la vorba,desi eu chiar nu sunt o vorbareata...Dupa ce m-am casatorit,a fost si mai complicat sa-mi gasesc timp pentru cartile mele dragi;copil,examene,treburi in casa...Daca nu citeam,asta nu insemna ca nu-mi cumparam carti.In limita bugetului ce-i drept,mi-am luat mereu o carticica pentru zile linistite.Cand eram eleva,ultimii bani de buzunar ii dadeam pe carti...Mai tineti minte acele pachete ce contineau 3-4 carti de umplutura..Eu ma gandeam ca nu le inteleg atunci,ca va veni o vreme cand ma vor ajuta...Carti proaste nu sunt,gandeam atunci....

    Daca m-ar urmari cineva in drumul meu zilnic spre scoala,ar ramane uimit de "foame"cu care privesc titlurile ce apar la chioscurile de ziare.Unora le citesc coperta,altele le cumpar...Le cumpar si le asez frumos in biblioteca...Acum,cand am scapat de grijile examenelor,cand pregatirea s-a terminat,cand in sfarsit sunt libera,fara program,fara ceas,am timp sa citesc...Ma culc seara citind,dimineata mai citesc un pic pana se trezesc baietii si,la amiaza mai prind ceva vreme...

   Am citit Amantul Doamnei Chatterley si nu m-am multumit cu asta.Am vazut si doua ecranizari ale romanului din 1991 si 2006...Prima parca mai reusita...
   Apoi am citit Bel Ami...Iata ce am gasit aici ''Ne nastem,crestem,suntem fericiti,asteptam,apoi murim. Adio!Barbat sau femeie,tu nu te vei mai intoarce pe pamant! Si totusi fiecare poarta in suflet dorinta fiebinte si cu neputinta de indeplinit a vesniciei,fiecare e un soi de univers in univers si fiecare se pierde curand fara urma in gunoiul semintelor noi.Plantele,dobitoacele,oamenii,stelele,luminile,toate se insufletesc apoi mor spre a se preschimba.Si niciodata o fiinta nu se mai intoarce musculita,om sau planeta!''.....
   Aseara am terminat ''Invitatie la vals! a lui Drumes...Cred ca am mai citit-o,dar ce conta...Si aici aceeasi fericire care te inalta si apoi....

Va doresc o zi linistita,plina de bucurii!

10 comentarii:

Dana spunea...

Invitatie la vals!!Super carte!
Am citit si "Scrisoare de dragoste"tot de Drumes,dar parca nu s-a ridicat la nivelul invitatiei la vals!!
Te invidiez!!!
Eu sunt din ce in ce mai obosita!
Cred ca clachez!

Simion Cristian spunea...

Eu cand sunt suparat ma refugiez in lumea cartilor...

Iuliana spunea...

Exact ca si tine, cand eram eleva citeam mult mult: la masa, la baie, in culcare si-n sculare, pe furis atunci aveam de invatat... In anii studentiei am lasat-o mai moale, apoi dupa ce m-am casatorit si au aparut copiii am cam lasat-o de tot cu cititul. Nu mai aveam rabdare sa citesc nici macar un sfert dintr-o carte. De vreo trei ani am redescoperit placerea lecturii si nu mai pot adormi seara pana nu citesc macar cateva pagini. Mi-as dori sa am mai mult timp pentru citit, dar probabil ca pe la pensie il voi dobandi.

CORA spunea...

Ce coincidenta!

Chiar saptamanile astea am terminat Amantul doamne Chatterlay!

INCERTITUDINI spunea...

Elite!
Uite o carte frumoasa- Un veac de singurătate- Garcia Marquez!

angi spunea...

Gustam aceleasi placeri:).Am trait aceleasi vremuri,vremuri in care nu aveam de timp de citit din cauza invatatului.Acum furam din plin orice moment in care ne relaxam cu o carte in mana.Nici nu conteaza ca am mai citit-o.
Si noi(toti trei fratii) ne cumparam carti din banii economisiti,apoi l-am ajutat pe tati sa ne facem dintr-o camera o biblioteca ,asa cum vedeam la televizor in unele filme,numai rafturi in toata camera,apoi umpleam incet,incet fiecare raft.Inca de atunci ne-am propus sa lasam cartile acolo,acasa,ca atunci cand copiii vor petrece vacanta la Remetea sa poata citi in voie.Drept ii ca mai mult citim tot noi(fetele)aici incluzand-o si pe Sonia,fata Stelutei.
Oricum e super!

loristiuj spunea...

foarte faine cărţile. toate 3. eu le-am citit prin liceu, fiecare m-a impresionat în felul ei. BelAmi mi-a fost recomandată de mama.
Am rezonat rău la Invitatie la vals (deh, adolescenţa :-) şi ştiu că m-a dezamăgit puţin Doamna Chatterly cu amantul ei... citisem critici şi mă aşteptam la mai mult (deh, tot adolescenţa :-))

Manole spunea...

Ma chinui sa termin Calomniile mitologice ale lui Paler, pe care il ador cum a scris,de cred ca...nici nu mai spun!
Imi doresc ca si tine un pic de timp pentru citit, mai ales ca m-a abonat al meu...la cartea de buzunar, care acum s-au strans vraf pe noptiera...ma uit cu jind la ele...si totusi in fiecare seara patesc la fel...citesc max 10 pagini...si adorm bustean!

elite spunea...

Danilica,totul va fi bine!

Simion eu cand sunt suparata plang..da ce plang...

Iuliana,bun si la pensie,stii cum se spune mai bine mai tarziu decat nicidata.

Cora,urmeaza BelAmi.

Gina,n-am citit cartea dar promit s-o caut!

Angi si uite asa descopar eu in al 10-lea ceas ca tu si..Stars sunteti surori...

Lori la ce stil de citit necontenit ai tu,nici nu ma gandeam ca nu ai citit aceste carti...

Mestere,stiu cum e sa pici de oboseala...Dar nu se zareste concediul?

Manole spunea...

mai am vreo 2 saptamani de tras...deja mi-am ales o geanta..pentru carti :)

http://vorbimromaneste.wordpress.com/