luni, 9 februarie 2009

Inceput de semestru

Atmosfera de afara iti spune "mai stai in pat!"...Ploua si umezeala asta a devenit apasatoare.Ma uit pe geam cum,grupuri, grupuri se indreapta spre scoala.Doar cei mici mai au ghiozdane.Liceeni au niste gentute in care incap la fete doar fardurile iar la baieti tigarile.Se gandesc probabil ca au carat si ei cand erau mici acele uriase ghiozdane pline de manuale , caiete de clasa si caiete de teme, atlase, dictionare si echipamente sportive...Epoca lor s-a terminat.

Cat de mult isi doresc inceperea scolii atat ei elevii ,cat si noi dascalii nu e un secret pentru nimeni. Iar lucrari, teme, teze, portofolii, activitati de tot felul...Pun pariu ca unii se gandesc deja la vacanta viitoare.

Am azi dirigentia si mi-am propus tema"exercitii pentru stimularea creativitatii". Creativitatea acest "ceva" care te scoate din multe necazuri, iti da posibilitatea sa decizi tu nu altii in locul tau, te ajuta sa gasesti solutii multe si nastrusnice la problemele din viata.

"Nu exista probleme pe care sa nu le putem rezolva impreuna ci exista foarte putine probleme pe care sa le putem rezolva singuri"

2 comentarii:

pescarusul argintiu spunea...

Ma bucur ca ai ales aceasta tema pentru prima ora de dirigentie a semestrului II! :)
De ce sa existe doar clase speciale pentru supradotati, in care sa fie incurajata si stimulata creativitatea?
De cand automatele dirijate de calculatoare infaptuiesc toate muncile monotone, stereotipe si deci omului ii revin mai mult sarcini de perfectionare, de innoire, cultivarea gandirii inovatoare a devenit o sarcina importanta a scolilor.
Pe langa efortul de educare a gandirii critice, stimularea fanteziei apare si ea ca obiectiv important pe agendele didactice.
Sunt sigura ca vei reusi sa elimini mai ales blocajele emotive ale invataceilor tai si sa-i atragi de partea fanteziei prin exercitii atractive.

elite spunea...

Pescarusule, dupa ora am fost dezamagita.Nu-mi iesise asa cum imi dorisem si eram un pic suparata.Nu reusisem sa dau acel sens pozitiv creativitatii. Au "creat" multe minciuni,multe chestii fara sens.Eu doream ceva concret, care sa le foloseasca. Cand am iesit i-am invitat sa se gandeasca mai mult la acest subiect. Seara am primit un filmulet realizat de o parte a lor. Un filmulet cu ei si cu mine pe parcursul anilor(cls.5,6,7).M-a impresionat pana la lacrimi.Am dorit s-l postez dar nu reusesc sa-l incarc. A valorat pentru mine mai mult ca un salariu de merit.Era un gen de plata ...in natura....M-am uitat la el de 10 ori cred si mi-am spus in gand"tot au creat ceva frumos"

http://vorbimromaneste.wordpress.com/