sâmbătă, 7 februarie 2009

Omul fara chip

Acesta este numele filmului vizionat aseara pe TVR 1. Eroul principal, Mel Gibson,un profesor mutilat in urma unui accident de masina, accident in urma caruia unul din elevii sai a murit. A fost exclus din profesorat, a fost inchis 3 ani si in cele din urma s-a retras undeva departe de ochii curiosi ai lumii.A reusit timp de 7 ani sa stea izolat in lumea lui pana cand ,un pusti i-a batut la usa.Un baiat provenit dintr-o familie ciudata, baiat traumatizat de lipsa tatalui. Cu perseverenta, el a spart zidurile ridicate de profesor, i-a castigat prietenia si a inceput sa-l viziteze fara stirea nimanui, in fiecare zi. Singurul vis al baiatului era sa-si paraseasca casa , sa intre la scoala militara dar, pentru aceasta trebuia sa ia un examen. Profesorul il mediteaza folosind niste metode excelente si baiatul progreseaza . In preajma examenului, localnicii si mama afla de prietenia celor doi. Profesorul este acuzat ca l-ar fi molestat pe copil.Intrebat cum isi permite sa-si mai exercite meseria de profesor cand fusese exclus el raspunde "a fi profesor nu inseamna o hartie ci o stare, o stare greu de inteles'".In schimbul ruperii oricarei relatii cu baiatul el scapa de procesele lungi. Baiatul intra la scoala militara si primeste rareori cate o scrisoare de la profesor.Dupa 4 ani, la finele scolii undeva in multime se afla si el...mentorul, omul care nu l-a uitat, omul care l-a iubit neconditionat , l-a iubit si ca prieten si ca tata si ca dascal...O iubire greu de inteles..poate doar daca o traiesti sa o intelegi.Ultima replica a filmului"toata viata mea voi purta in suflet imaginea unui OM, la o margine de multime."
Sper ca v-am provocat suficient pentru a vedea filmul atunci cand veti avea ocazia!

3 comentarii:

pescarusul argintiu spunea...

Elite, ai zugravit esenta acestui film atat de clar, de concis si de frumos, incat eu una ma declar cucerita, iar daca mi se va ivi ocazia, cu sigurana il voi viziona! :)
Cat de rar avem ocazia delectarii cu un film cu adevarat bun, majoritatea sunt aservite comercialului efemer...
Ai idee daca filmul este ecranizat dupa un roman, ar fi interesant sa citim si cartea, sunt multe detalii literare ce nu pot intra in dialogurile unui film...

loristiuj spunea...

eu l-am văzut de câteva ori... m-am uitat şi aseară până spre final, când l-am schimbat pe Numărul 23 de pe HBO.

E un film foarte bun, eu l-aş recomanda mai mult părinţilor decât profesorilor... evident - şi ultimii au de învăţat!

Anonim spunea...

Ce m-ai "provocat"?
M-ai facut sa plang de-a dreptul!!!!
Vreau sa vad si eu filmul!!!
Stii pe cine vad eu "profesorul"din acest film??
Paradoxal,dar nu pe tine!!!!
Pe ...Emi!!!!!!
Inca o data,bine ati venit acasa!!!!

http://vorbimromaneste.wordpress.com/