sâmbătă, 13 decembrie 2008

2 in 1

De ceva vreme a incoltit in mintea mea intrebarea "oare in ce ipostaza imi sta mai bine in cea de profesor mama sau in cea de mama profesor" . Desi pare un joc neinsemnat de cuvinte exista, cel putin pentru mine, o mare diferenta.
In urma cu doi ani, am avut sansa sa predau unei clase deosebite. Minti agere si dispuse oricand la efort m-au castigat de partea lor mai mult decat as fi putut crede.Petreceam cu ei o mare parte a timpului meu liber...jucam baschet, mergeam la Cetatuia, in Copou....dar pregateam cu foarte mare seriozitate si examenul din vara. Nu era un colectiv unit dar, de dragul meu, incercau sa para prieteni. De ziua mea, mi-au daruit un tricou cu pozele lor si cu un frumos"multumim mami!!!!"Abia atunci am inteles cum ma percepeau ei. Pe diploma de la cursul festiv scrie mare "ptr cea mai tare mami profesoara" si azi, mesajele lor contin acel mami...In iulie , de ziua mea , mi-au daruit o carte "ganduri ptr mami"in care semnul era pus la poezia" gemul de la mami, iubire la borcan"asta facand aluzie la zecile de clatite cu care ii mituiam ptr a mai lucra inca o problema, inca un test...Rezultatele lor au fost deosebite ...au fost rasplata mea... De atunci sunt mult mai apropiata de elevii mei.Experienta m-a invatat ca multi dintre ei cauta in mine "o mami" sau poate o sora mai mare si, in cele din urma o profesoara. Rolul de "mama profesor" imi pare mult mai greu....Desi imi ajut baiatul, mereu ne certam...as vrea ca el sa le stie pe toate, sa le inteleaga mult mai repede decat toti ceilalti...Imi reproseaza evident ca vizavi de el am un comportament diferit dar...incerc...promit sa incerc mai mult....Multi copii ii spun" de-ar fi doamna mama mea" iar el spune " de ar fi mama profa mea"..E amuzant numai in aparenta... Si uite asa, imi traiesc eu existenta de '' 2 in 1". Daca ma gandesc bine as putea sa fiu chiar 3 in 1 dar mai bine ma opresc aici.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Supeeer!Ca de obicei....
Apropos de ce comentam la "Excesul de zel"...
Cred ca esti profesorul unicat care face clatite copiilor ca sa vina la pregatire sa invete......
In loc sa te plateasca ei....
Dar cate "mami" profesoare sunt???

http://vorbimromaneste.wordpress.com/